środa, 28 marca 2018

Jacek Piekara - Ja Inkwizytor Wieże do nieba

Znalezione obrazy dla zapytania piekara ja inkwizytor wieże do nieba  Książkę przeczytałem w jeden dzień. Uwielbiam powracać do polskiej fantastyki. Jacek Piekara to według mnie niekwestionowany król polskiej fantastyki.

 Lektura jest tak wciągająca, że bez problemu można się w niej zatracić. Mordimmer Madderdin to główny bohater cyklu opowieści. Absolwent Akademii Inkwizytorium. Akcja muszę przyznać wlecze się niemiłosiernie, ale całość zyskuje na języku - ten jest pełen przewrotnego humoru oraz nieco naturalistyczny. Doskonałe uniwersum w którym poruszają się bohaterowie - zostało wykreowane rzeczywiście w fantastyczny sposób.

Mamy bowiem tutaj osadzenie akcji w średniowieczu, jednak w średniowieczu nieco przewrotnym. Bardziej niż fantastykę książka przypomina kryminał. Piekara to istna polska Agata Christie.  W historycznym wydaniu. Można czepiać się różnych rzeczy, wiele osób pisze, że wszystko jest przydługie, jednak uważam, że Piekara stanął na wysokości zadania. Do książki powróciłem po czterech latach przerwy. I się nie zawiodłem. Czasami może przerażać naturalizm, ale pewna jego szczypta wyraźnie dodaje atrakcyjności lektury.

Zachęcam do czytania.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz