poniedziałek, 28 maja 2018

Jerzy Topolski - Historia Polski

Znalezione obrazy dla zapytania historia polski jerzy topolski Ciekawa ta książka. Nie liczy wiele stron i jest podstawowym kompendium na temat historii naszej Ojczyzny. Do szczegółowszych publikacji odsyłam gdzie indziej. Jest to zwięzła próba przedstawienia dziejów naszego kraju od prehistorii aż po dzień dzisiejszy. Proporcje jakie Autor zawarł są idealny: militaria, wojsko, wojny, kultura, polityka, sztuka, życie codzienne. Ja jako historyk jestem bardzo zadowolony z tego dziełka. Bo to historia Polski w pigułce. Przeznaczona jest nie tyle dla historyków - bo dla nich tam jest za mało, ale dla osób, które chcą przyswoić/przypomnieć sobie tajemne zakręty historii naszej Ojczyzny. W gruncie rzeczy jest to streszczenie historii naszego kraju. Ale ta wiedza, podana przez Autora w pigułce, inspiruje do sięgania po więcej i więcej, czyli jest punktem wyjścia do obszerniejszych publikacji. Rekomendują ją zwłaszcza uczniom szkół średnich, przygotowujących się do matury z tego pięknego przedmiotu. Serdecznie zachęcam do lektury !

11 komentarzy:

  1. Zawsze warto poznawać historię :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Ta książka może być dobra na sam początek.

    OdpowiedzUsuń
  3. Lubię książki o historii :)

    OdpowiedzUsuń
  4. No właśnie u mnie już leżą pierwsze trzy tomy "Dziejów Polski" A. Nowaka.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Świetna wiadomość !

      Usuń
    2. :). Generalnie od kilku lat coraz częściej zdarza mi się sięgać po coś historycznego. Nie jestem może jakąś fascynatką, ale mimo wszystko czasem lubię sięgać po tego typu literaturę:)

      Usuń
  5. Przydatna, mądra książka. Może nie mój ulubiony gatunek, ale skoro skłania do sięgnięcia po więcej, może powinnam spróbować :) Dam jej szansę.

    OdpowiedzUsuń