środa, 12 czerwca 2024

Bogowie, groby , uczeni . /C.W.Ceram/.

 Okładka książki Bogowie, groby, uczeni. Tajemnice archeologii C.W. Ceram źródło zdjęcia:-> Lubimy Czytać. Fascynująca to była lektura. Nie wiem dlaczego, ale lata temu czytałem ją fragmentami, zaś teraz postanowiłem przeczytać całość. Co do zdjęcia:-> trafiła mi się starsze dzieło, ta powyżej - publikacja -  jak dowiadujemy się z portalu Lubimy Czytać, jest uzupełniona, nowsza. 

Autor prowadzi nas przez historię kilku wielkich cywilizacji, nie tylko starożytnych , bo mamy i tutaj krąg kulturowy Ameryki Środkowej. Miejscami opisy są dość drastyczne, jak np. przytaczane opisy składania ofiar u Azteków, czy opisy mumifikacji w starożytnym Egipcie. 

Lektura nie nuży, jest pełna ilustracji, map, zdjęć pisma klinowego i egipskiego, a nawet hetyckiego z dokładnym opisem. Tę książkę nie czyta się jak książki historyczno - archeologicznej, lecz raczej jak sensacyjną, i to dosłownie. Lekkie pióro, wartka narracja, mnóstwo ciekawostek i porównań a także tablice genealogiczne i przystępność - przemawiają na korzyść dzieła. Polecam.

24 komentarze:

  1. Czytałam, ale już dawno. Chętnie bym jednak wróciła kiedyś do tej książki. Swoją drogą, sama miałam styczność ze starszym wydaniem - z takiej serii jak zrecenzowane na Twoim drugim blogu "Miasta Wezuwiusza". Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Taka książka to gratka czytelnicza.

    OdpowiedzUsuń
  3. Najważniejsze, że książka nie nuży. To mnie zachęca do jej lektury.

    OdpowiedzUsuń
  4. Bardzo ciekawa publikacja Jardianie. Lubię takie tematy i chętnie poszerzyłabym wiedzę w tym zakresie, a zwłaszcza kraje Ameryki Środkowej i Południowej mnie interesują, tyle jest jeszcze do odkrycia z kultury Azteków, Majów czy Inków. Pozdrawiam Cię w środku tygodnia i serdeczności przesyłam :-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Również Lutano serdeczności przesyłam pięknie dziękując za komentarz :-) .

      Usuń
  5. Myślę, że mogłabym sięgnąć po tę książkę. Sprawdzę czy jest dostępna w bibliotece.

    OdpowiedzUsuń
  6. Ja bardzo lubie czytać o starożytnych cywilizacjach

    OdpowiedzUsuń
  7. Brzmi super. Zapisuję sobie tytuł. :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Czytałam. Miło wspominam lekturę.

    OdpowiedzUsuń
  9. Ulubiona książka mojego męża ze studiów :) Mamy ją nadal w swojej biblioteczce.

    OdpowiedzUsuń
  10. I ten sensacyjny rys mnie najbardziej zaciekawił :)

    OdpowiedzUsuń
  11. Thanks for sharing this book..it sounds interesting :-)
    Glorious Her

    OdpowiedzUsuń