piątek, 2 października 2020

Lady Di. Diana Spencer. (Piątki z Windsorami).

 Któż z nas o niej nie słyszał? Lady Di, Księżna Ludzkich Serc. Jej pogrzeb w 1997 - ym siódmym roku oglądałem jako świeżo upieczony pierwszoklasista liceum. Diana to postać skomplikowana. Za życia kochana i nienawidzona, po śmierci - niemal święta. Wokół tejże narosło wiele mitów i legend. Wybrana przez establishment  - nie czuła się w nim dobrze. Królowa Elżbieta II powiedziała po jej śmierci: "W tym kraju (Wielkiej Brytanii - przypis mój) - działają siły, o których nie mamy pojęcia." Diana pochodziła - jak już wspomniano gdzieś - spoza układów brytyjskich. Miała własny tytuł - hrabiowski. Była spokrewniona z samym Winstonem Churchill ' em. Jej śmierć chyba jednak pozostanie nieodgadnioną zagadką. Skomplikowana. Kochana, nienawidzona, ubóstwiana. Korzystała z psychoterapii i porad psychiatrów. Nienawidziła jej Królowa Matka - o której to mawiała, widząc jej zdjęcia w kolorowych magazynach  (o księżnej Di)"Ta głupia dziewucha". W rodzinie królewskiej nie czuła się dobrze. Ślub Diany i Karola w 1981 roku w Katedrze Świętego Pawła w Londynie oglądały setki milionów ludzi na całym świecie. Zaś Diana - już wtedy - czuła się jak owca prowadzona na rzeź. Pasjonuje mnie jak i innych. A co Wy, drodzy Czytelnicy tegoż bloga sądzicie o Lady Di ? Czy macie o niej jakieś zdanie ? Jak myślicie - czy sama sobie zgotowała taki los? Czekam na opinię i jesiennie pozdrawiam :)

24 komentarze:

  1. Do dziś jej śmierć generuje wiele teorii spiskowych. Ciekawe, jak było naprawdę...

    OdpowiedzUsuń
  2. Diana to ciekawa postać. Szkoda, że jej los potoczył się tak, a nie inaczej. :( Pozdrawiam serdecznie i życzę spokojnego weekendu.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja również pozdrawiam i również życzę spokojnego weekendu :)

      Usuń
  3. Bardzo poruszyła mnie śmierć Diany. Żal mi Jej.

    OdpowiedzUsuń
  4. Bardzo intryguje mnie historia Diany, a zwłaszcza jej niejasna śmierć.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To ciekawa postać. Chyba Jej śmierć pozostanie dla nas tajemnicą :)

      Usuń
  5. Wstyd przyznać, ale mało o niej słyszałam. Jestem z rocznika 01 więc dużo mnie ominęło ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jest w sieci dużo filmów, dużo e - booków. Polecam zapoznanie się z nimi. Pozdrawiam :)

      Usuń
  6. Jestem ostrożna w ocenianiu ludzi i ich wyborów. Staram się tego nie czynić, nie uważam też, że księżna Diana sama sobie zgotowała taki los. Życie w rodzinie królewskiej nie jest łatwe, konwenanse i protokół dyplomatyczny. Tych ostatnich ''Królowa Ludzkich Serc" nie potrafiła zaakceptować. Nie przepadam za Dianą, to jednak dostrzegam spore plusy jej działalności. Choćby porozumienie z 3 grudnia 1997 roku w Ottawie o zakazie stosowania min przeciwpiechotnych. To była Jej inicjatywa.

    Pozdrawiam, będąc już po sobotnich porządkach, zastanawiając się co by tu przeczytać:))

    OdpowiedzUsuń
  7. Była człowiekiem, z wadami i zaletami, żyjącym na świeczniku. Jaka była wiedziała ona sama.

    OdpowiedzUsuń
  8. Postać wokół, której narosło wiele legend

    OdpowiedzUsuń
  9. Szczerze mówiąc kiedy umarła byłam tak poruszona tym faktem, że nawet poświęciłam jej stronę mojego pamiętnika :) Wkleiłam nawet wycinki z gazet. Ciężko mi ją jednak oceniać, skoro jej nie znałam. Na pewno jednak nie popieram jej romansu.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tak - dokładnie - zarówno ona jak i Karol mieli swoje grzeszki :)

      Usuń
  10. Diana była dobra, za dobra, miała ocieplić wizerunek rodziny królewskiej, niechęci społeczeństwa do monarchii brytyjskiej w owym czasie. Małżeństwo z Karolem było układem na który się zgodziła, nie przypuszczała nawet w co się pakuje. Kiedy zrobiła swoje - urodziła synów, tak naprawdę nie była już im potrzebna. Musiała się okropnie czuć w tej "złotej klatce" bardzo samotna i wyobcowana, nic dziwnego, że szukała szczęścia gdzie indziej. Harry zrobił to na co ona praktycznie nie miała szans, podziękował temu "sztywnemu towarzystwu", bo jak można rozwieść się z królem? A król Karol kupował Kamili korale...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję za komentarz Lutano ! Niestety, tak było :/

      Usuń
  11. Dobrej niedzieli!
    P.S. U mnie pada deszcz :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. PS ja też. Również życzę dobrej niedzieli. U mnie lekko padało i grzmiało :)

      Usuń
  12. Z pewnością Lady Diana była bardzo nieszczęśliwa.
    Po pewnym czasie zaczęła walczyś o swoje szczęście ale to skończyło się dla niej bardzo źle.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zgadzam się Stokrotko z Tobą. Pozdrawiam jesiennie i mglisto :)

      Usuń