wtorek, 20 października 2020

Stanisław Zasada - Niewyjaśnione fakty II Wojny Światowej. Zbrodnie, tajemnice, akcje wywiadu.

 Lektura tejże książki zajęła mi raptem dwie godziny. Jest napisana lekkim, chwytliwym piórem, wciąga od pierwszych stron. Książkę wypożyczyłem w ulubionej bibliotece tuż za rogiem. Polecam wszystkim Czytelnikom bloga Imperium Lektur 2. Została wydana przez Wydawnictwo Publicat. Zbudowana z ośmiu rozdziałów - jest lekko zbeletryzowaną opowieścią. Mnie najbardziej do "gustu" przypadł rozdział poświęcony majorowi Henrykowi Dobrzańskiemu pseudonim - "Hubal", z którym moje dawne miejsce pracy było właśnie mocno związane. "Niewyjaśnione fakty II Wojny Światowej". to publikacja dość cenna. Polecam nie tylko historykom, ale i politologom czy młodzieży licealnej. Laikom zupełnym też. Opowieść o tragedii wielkiej wojny, w czasie której nie tylko dowódcy, ale i zwykli ludzie stawali się bohaterami. Dziełko liczy 191 stron i mocno wciąga . Polecam !

14 komentarzy:

  1. Nie czytałam tej książki, ale być może skuszę się na ów tytuł, jeśli najdzie mnie ochota na publikacje poświęcone II wojnie światowej. Zaciekawiło mnie połączenie lekkiego pióra z naukową, historyczną treścią. Pozdrawiam. :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie zawiedziesz się na tej lekturze. Ja również przesyłam pozdrowienia :)

      Usuń
  2. Dosyć szybko poszła Ci lektura tej książki. Musiała być bardzo zajmująca.

    OdpowiedzUsuń
  3. Tematyka II Wojny Światowej bardzo mnie interesuje, więc to zdecydowanie pozycja dla mnie. 😊

    OdpowiedzUsuń
  4. Myślę, że najczęściej właśnie zwykli ludzie są bohaterami...
    Także w warunkach pokoju.

    OdpowiedzUsuń
  5. Różnie można pojmować bohaterstwo, zawsze jednak wiąże się ono z pewnym ryzykiem, bo ratując czyjeś życie możemy stracić własne. Najczęściej jest to taki zwyczajnie ludzki odruch, taki bez żadnej kalkulacji i o to chyba chodzi.

    Wszystkiego dobrego :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Wszystkiego dobrego i Tobie Lutano. Nowy blogger nieco szwankuje - dodałaś komentarz 27 X a Ja odczytałem go dopiero - tj. system bloggera "puścił" komentarz 28 X. Pozdrawiam. Już niebawem Pełnia :)

      Usuń
  6. W takim razie zapraszam Cię 31.X. do siebie, bardzo serdecznie - będę wywoływać duchy ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Oj nie kuś, nie kuś. Tabliczka ouija - coś mi się przypomina, ja sam nie wywoływałem - ale inni (ktoś nawet raz z dalszej Rodziny) to robili :)

      Usuń