środa, 13 października 2021

Kopciuszek Współczesny - Agathe Godard - o zwyczajnych dziewczynach, przemienionych w księżniczki.

 Okładka książki Kopciuszek współczesny Agathe Godard

źródło zdjęcia: Lubimy Czytać .Niniejsza książka opowiada ciekawą historię o siedmiu kobietach, które wkroczyły - z różnym powodzeniem w świat monarchii światowych. Kogóż tu nie mamy? Letizię, Clotildę Courau, Ranję Al - Abdullah, Mette - Marit z Norwegii, Masako - Japonia, Mary, Maximę . Najważniejsze jest to, że książkę czyta się bardzo szybko. Koresponduje ta tematyka po trochu z nazwą niniejszego bloga. Mamy obraz siedmiu kobiet, które zostawiły za sobą normalne życie, by wejść w "system". A systemy monarchii rozsianych po globie różnią się między sobą, ale najważniejsze w nich to - etykieta. Nie oceniać. Dotrzymać zobowiązań. Odpowiednio się ubierać. Nie odpowiadać - nie będąc pytaną. Być / stać u boku królewskiego / cesarskiego / książęcego wybranka. Pisząc tę krótką recenzję, zastanawiałem się, która z bohaterek liczącego około 183 stron dzieła - przypominała Lady Di. Chyba jednak każda, w mniejszym - lub w większym stopniu. Skandynawskie zaś są zaskakujące - są tzw. monarchiami rowerowymi, gdzie panuje większa swoboda. Warto sięgnąć po tę publikację, niektóre dane są już chyba nieaktualne - wszak rok wydania książki to bodajże 2007 rok. Ale : najważniejsze, że szybko się czyta, mamy mnóstwo ciekawostek o tym, jak naszym Bohaterkom udało się  - mniej lub bardziej - wkroczyć w nieco zamknięty świat tradycyjnych systemów monarchicznych globu.

  .

 

39 komentarzy:

  1. Na pewno warto zajrzeć dla samych ciekawostek.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tak Wiolu, dokładnie. Serdecznie pozdrawiam, dziękując za komentarz :)

      Usuń
  2. Jak są ciekawostki, to to już coś dla mnie.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jest multum ciekawostek Książkowy Las . Serdecznie polecam, dziękując za komentarz :)

      Usuń
  3. Czyli książka o księżniczkach, tylko dla dorosłych ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. No w sumie tak Joanno :) Pozdrawiam i dziękuję za komentarz :)

      Usuń
  4. Zanotuję sobie ten tytuł zarówno dla siebie, jak i po to, by komuś polecić. :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Na pewno warto poznać tak fascynujące osobowości :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Przyznam szczerze, że bardzo ciekawi mnie, jak udało się zwyczajnym dziewczynom wkroczyć w zamknięty świat tradycyjnych systemów monarchicznych globu, dlatego chętnie zapoznam się bliżej z niniejszą publikacją.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Polecam Cyrysiu. Jestem zalatany, 22 minuty na szybkich zakupach. Serdecznie pozdrawiam :)

      Usuń
  7. Czasem lubię sięgać po takie książki - tym bardziej, że m. in. chętnie śledzę losy członków angielskiej rodziny królewskiej. Dlatego jak trafię kiedyś na tą książkę to dam jej szansę.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Natalia Katarzyna - warto. Serdecznie pozdrawiam i dziękuję za komentarz :)

      Usuń
  8. O, tę książkę mogłabym przeczytać.

    OdpowiedzUsuń
  9. Już mnie zachęciłeś wspominając o dużej ilości ciekawostek. Dzięki temu postacie będą mi bliższe.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Książkowy Las - polecam - dziś 22 minuty na zakupach, potem sześciominutowa wizyta w bibliotece. Książka wróciła . Ciekawostek jest sporo. Pozdrawiam serdecznie, dziękując za komentarz :)

      Usuń
  10. Odpowiedzi
    1. Taki jest świat - dokładnie. Prawie każdy z "ludu". Serdecznie pozdrawiam i dziękuję za komentarz, w przypadku chyba jednej bohaterki wykazano szlacheckie pochodzenie od królewskiego przodka razem z małżonkiem. Pozdrawiam i dziękuję za komentarz :)

      Usuń
  11. Ciekawa propozycja. Na pewno nie jest łatwo być księżniczką. Etykieta zapewne nie jednemu "kopciuszkowi" spędza sen z powiek.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Rodzina Testuje - właśnie. Etykieta ponad wszystko. Dziękuję i pozdrawiam za komentarz :)

      Usuń
  12. Odpowiedzi
    1. Azka Kamil - polecam serdecznie. Pozdrawiam po szybkich zakupach i wielu godzinach sprzątania ;)

      Usuń
  13. Lektura w sam raz dla mojej mamy. :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Urocznico - miło to czytać. Zaś dziś moja ma imieniny. Pozdrawiam i dziękuję za komentarz :)

      Usuń
  14. Super! Najprawdopodobniej kupię tę ksiązkę swojej synowej - uwielbia takie historie.
    Jardianie wspominałeś kiedyś w jednym z moich komentarzy że musisz zainteresować się moimi ksiązkami. Mam w tej chwili ostatni egzemplarz mojej ostatniej książki pt: Mój kraj nad Wisłą". Jeśli nic się nie zmieniło to napisz proszę do mnie na adres rusinowa@op.pl
    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Stokrotko, na razie nie mogę kupić. Mnóstwo innych do przeczytania i zrecenzowania :) Ale cieszy fakt, że powyżej recenzowana książka się podoba. A znalazłem ją w Bibliotece Publicznej tuż za rogiem (ale to już dwie ulice dalej, taki układ miasta ;- ) )

      Usuń
  15. Będę miała na uwadze tę publikację :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Monika Olga - polecam, miałem aktywne przedpołudnie ;-) Serdecznie pozdrawiam i dziękuję za komentarz :)

      Usuń
  16. Odpowiedzi
    1. Melka blogerka - dziękuję za komentarz i pozdrawiam :)

      Usuń
  17. Zawsze coś fajnego wynajdziesz. Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję Krysiu za odwiedziny i komentarz. Dziś aktywny dzień miałem, rano zakupy, potem biblioteka, potem spacer :) Pozdrawiam serdecznie :)

      Usuń
  18. Jak sie szybko czyta to jak najbardziej dla mnie. Zawsze warto wiedziec wiecej, czasem sie moze przydac w Milionerach albo Jeden z dziesieciu. Kiedys myslalam o wystapieniu w Milionerach i w koncu sie nie zdecydowalam, a z kolei w Jeden z dziesieciu potrzebny jest refleks ktorego nie mam :) Pozdrawiam serdecznie

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Pozdrawiam serdecznie Kasiu. Mam podobne zdanie, co Ty, dziś zaś kupiłem sobie zdzierany kalendarz na 2022 rok i dwa podręczniki do historii do poziomu rozszerzonego - klasa II i III. Aktualizacja wiedzy. Wszystkiego dobrego :)

      Usuń
  19. Kolejna propozycja, która mnie zainteresowała;) Ciekawe ile jest monarchii na świecie ?

    OdpowiedzUsuń