wtorek, 25 sierpnia 2020

Mario Escobar - Kołysanka z Auschwitz.

 Literatury obozowej nigdy dość. Mawia się o jedenastym przykazaniu : "Nie zapominamy". 


"Opowieść inspirowana prawdziwą historią Helene Hannemann - Niemki, żony Roma i matki pięciorga dzieci, która za swoją rodziną poszła do piekła. W maju 1943 roku do domu Helene wkracza brutalnie policja, która z rozkazu Heinricha Himmlera zabiera do obozów Romów i Sinti. Mąż i dzieci Helene mają trafić do obozu Auschwitz - Birkenau, ale ona, jako przedstawicielka czystej aryjskiej krwi - może wybrać wolność. Decyduje się jednak na dobrowolne zesłanie do piekła. Kiedy do obozu przyjeżdża doktor Mengele i powierza Helene prowadzenie przedszkola - kobieta rozpoczyna heroiczną walkę o życie dzieci. I choć wie, że los jej podopiecznych jest z góry przesądzony, robi wszystko, by złagodzić ich cierpienia. Poruszająca opowieść o wytrwałości, nadziei i sile w jednym z najbardziej przerażających miejsc na ziemi".


Książkę wydało Wydawnictwo Kobiece. Czytaliście już może, a może macie w planach? Wstrząsająca to lektura. Polecam wszystkim Czytelnikom bloga.

24 komentarze:

  1. Literaturę obozową bardzo sobie cenię i ta książka jest dla mnie lekturą obowiązkową. 😊

    OdpowiedzUsuń
  2. Jeszcze nie czytałam, ale mam w planach, gdyż jak wiesz, czytam literaturę obozową.

    OdpowiedzUsuń
  3. Póki co zbyt ciężka to dla mnie tematyka i nadal preferuję typowo rozrywkowe pozycje. Niemniej będę mieć ten tytuł na uwadze, jeśli chodzi o dalsze plany czytelnicze. Mimo wszystko chciałabym zapoznać się bliżej z ową książką, tyle że po prostu w późniejszym terminie. Pozdrawiam. :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Doskonale rozumiem. Trudna to była lektura. Zwłaszcza to - co Mengele robił dzieciom. Pozdrawiam serdecznie :)

      Usuń
  4. Oczywiście, że czytałam tę książkę. Generalnie jednak jestem krytyczna wobec tzw. literatury obozowej, ponieważ niektórzy autorzy II wojnę światową traktują jako czysty zysk. Naturalne, książki są lepsze i gorsze. Ale niesmak i tak pozostaje.
    Pozdrawiam:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zgadzam się. Ta była taka trochę "dziwna". Pozdrawiam :)

      Usuń
  5. Może kiedyś mi się uda przeczytać :) bardzo chętnie bym to zrobił 🙂

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Polecam Danielu. Wstrząsająca. Przeczytałem bardzo szybko. Pozdrawiam :)

      Usuń
  6. Nie czytałam i nie mam jej w najbliższych planach

    OdpowiedzUsuń
  7. Brzmi faktycznie nieco wstrząsająco. Chętnie przeczytam. :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Nie znam tej książki, ale z całą pewnością będą miała ją na uwadze, gdyż od czasu do czasu sięgam po tego typu wstrząsające lektury, aby jeszcze bardziej docenić swoje obecne życie. To straszne przez jakie piekło musieli przejść ludzie w tamtych czasach.

    OdpowiedzUsuń
  9. Przeczytałam tę książkę jakiś czas temu. Zgadzam się z Tobą- to wstrząsająca lektura.
    Serdeczności, Jardianie:-)

    OdpowiedzUsuń
  10. Książka, którą każdy powinien przeczytać.

    OdpowiedzUsuń
  11. Tą książkę mam cały czas w planie i mam nadzieję to szybko nadrobić ;)

    OdpowiedzUsuń
  12. Lubię takie tematy i na pewno ją przeczytam.

    OdpowiedzUsuń