czwartek, 27 sierpnia 2020

William Breuer - Ściśle tajne w II Wojnie Światowej.

 Ciekawa to lektura. Dostałem ją w prezencie trzy lata temu, została zakupiona w krakowskim Empiku na Rynku. 

" William Breuer (1922 - 2010) - to jeden z najpopularniejszych amerykańskich historyków wojskowości, autor nieustannie wznawianych na świecie bestsellerów. W "Ściśle tajne w II wojnie światowej" odkrywa nieznane epizody wojny toczonej przez żołnierzy bez mundurów. Pokazuje fascynujące postacie : największych szpiegów, podwójnych agentów, śpiochów, wtyczki. I misje tak utajnione, że nie tylko nie zostały wykryte przez wroga, ale umknęły również uwadze historyków"

Pasjonująca to lektura. Często do niej wracam. Autor przedstawił w książce nieznaną wojnę wywiadów i kontrwywiadów. Mamy tutaj zabójstwa, dywersję, szantaże, fałszerstwa, porwania, dezinformację. Książkę tę naprawdę bardzo szybko się czyta. Jest to taka mała "perełka". Mamy nieco o nazistowskim szpiegu w Kapitolu, udanym utajnieniu operacji "Overlord", rozbrojeniu miny magnetycznej. Polecam tę publikację wszystkim Czytelnikom Imperium Lektur 2. Nie zawiedziecie się na niej :)

32 komentarze:

  1. Oho, skoro w książce są te wszystkie wymienione przez Ciebie rzeczy (szczególnie fałszerstwa mnie interesują i szantaże - lubię ten klimat), to nic tylko czytać. :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Mój narzeczony ma tę publikację i również czytał ją już kilka razy. 😊

    OdpowiedzUsuń
  3. Dzięki Tobie znalazłam urodzinowy prezent dla taty- ta książka będzie dla niego idealna bo lubi takie smaczki:-)
    Sama tez pewnie ją przeczytam;-)
    A empiku na krakowskim rynku już od dość dawna nie ma...
    Pozdrawiam serdecznie, Jardianie.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Miałam na myśli ten duży Empik obok Kościoła Mariackiego:-)

      Usuń
    2. Polecam Amasjo. Nie zawiedzie się na lekturze :)

      Usuń
    3. Nie wiedziałem, że zamknęli :/

      Usuń
  4. Takie nieznane fakty z czasów wojennych są bardzo intrygujące.

    OdpowiedzUsuń
  5. Coś dla mnie, bowiem interesuję się wywiadem i kontrwywiadem.Czas na zakupy:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo mnie to cieszy Lady Makbet. Pozdrawiam :)

      Usuń
  6. Wywiad i kontrwywiad to fascynujące źródło informacji

    OdpowiedzUsuń
  7. Dla pasjonatów historii, a zwłaszcza II wojny światowej, to rzeczywiście bardzo wartościowa pozycja. Może i w przyszłości też sięgnę po ten tytuł, mimo że moim ulubionym okresem jest starożytność.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja w sumie z wykształcenia jestem starożytnikiem. Ale pamiętam III rok studiów - i Historię Powszechną XX - go wieku - gdzie militaria należało mieć na tip - top. Pozdrawiam serdecznie :)

      Usuń
  8. Z chęcią przeczytamy- zarówno ja, jak i mój mąż. Tematyka wojenna ostatnio bardzo nas wciągnęła :)

    OdpowiedzUsuń
  9. Sama nie wiem. Lubię książki historyczne, ale wywiad i kontrwywiad trochę mnie odstrasza, ale tylko trochę... Skoro tak zachwalasz, to może dam szansę tej książce.

    OdpowiedzUsuń
  10. Ciągle dużo faktów z okresu II wojny zaskakuje, jest odkrywanych...... Przerażające.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dokładnie Krysiu. Wciąż na jaw wychodzą różne rzeczy. Pozdrawiam :)

      Usuń
  11. Skoro mamy w tej książce zabójstwa, dywersję, szantaże, fałszerstwa, porwania, dezinformację, to ja w takim razie chętnie poznam ją bliżej.

    OdpowiedzUsuń
  12. Mimo, że w szkole byłam na rozszerzonej historii, nie lubię czytać książek historycznych. Niektóre są pisane takim nudnym językiem, męczę się czytając je.

    OdpowiedzUsuń
  13. Miałam trochę zaległości ale już nadrobiłam.
    Dziękuję serdecznie.
    :-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja również dziękuję Stokrotko i pozdrawiam :)

      Usuń