niedziela, 16 października 2022

Lutana Lu Borówka - Strange Blood . Równoległa linia czasu. Tom I. E - book - 307 stron . /zakup - Virtualo/.

 

 źródło zdjęcia: blog Autorki.

Lutana Lu Borówka - czyli Lucyna - jest moją bardzo dobrą znajomą internetową - bodajże od 2016 roku - od czasów , gdy to na Bloxie - poddomenie ówczesnej Agory i Gazety Wyborczej - każde z nas prowadziło swoje własne blogi i zamieszczało krótsze lub dłuższe teksty. Lutana Link do Bloga Lutany - jest osobą wszechstronną. Powiązana z chemią - ale - zainteresowania i duchowość rozległa . E book został stworzony na platformie Ridero - a wykupiłem go na Virtualo. Nie mogłem się oderwać od książki. Miejscami dostawałem gęsiej skórki. Dzieje się w niej dużo, bardzo dużo. Dialogi między postaciami są tak dobrze skonstruowane, że treść pochłania się w ekspresowym tempie. Jest to - tak odebrałem zawartość - i thriller - i kryminał - a przede wszystkim horror. Ze sporą dawką ezoteryki, a nawet i filozofii i magii. Ma też cechy erotyka. Motywem przewodnim jest walka pomiędzy Żywymi a Nieumarłymi. Walka ta toczy się w książce cały czas - . Ważne jest  - muszę to tutaj napisać - iż nasi słowiańscy Przodkowie - nieumarłych nazywali właśnie "wąpierzami" - stąd słowo "wampir" zostało rozpowszechnione w innych językach. Główne postaci - a jest ich trochę, zostały odmalowane bardzo dobrą, oczywiście - krwistą kredką. Nie ma w czasie lektury miejsca na nudę. Oj nie . Momentami - makabrycznie, innym razem - nastrojowo, wręcz poetycko, potem zaś zupełnie zabawnie . Teraz muszę droga Lucyno nieco odetchnąć - i już wkrótce wykupić drugi tom. Bardzo udany debiut. Polecam wszystkim, i życzę wszechstronnej Autorce dalszych nietuzinkowych pomysłów.

40 komentarzy:

  1. Okładka jakaś taka, że myślałam, że to coś popularno-naukowego, a tu niespodzianka

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tak Joasiu, e - book Lutany - Lucyny jest self - publishing.

      Usuń
  2. Takie udane debiuty lubię. Ale okładka zapowiada zupełnie inną tematykę.

    OdpowiedzUsuń
  3. Można powiedzieć, że ta książka to taki misz masz gatunkowy.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ale bardzo dobra Cyrysiu, pozdrawiam, miałem zabiegany nieco poranek :-) .

      Usuń
  4. Moje ulubione połączenie gatunkowe. Zapiszę sobie tytuł.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Cieszę się Agnieszko. Nie mogę się dostać na Twoje bloga, pozdrawiam :-) .

      Usuń
  5. Taki miks gatunków zapowiada się obiecująco. :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ale ta równoległa linia czasu w tytule skojarzyła mi się bardziej z jakąś naukowo-filozoficzną publikacją :)

      Usuń
    2. Swoją drogą, elementy horroru w tej książce czynią ją też wartą uwagi lekturą na Halloween :)

      Usuń
    3. Dokładnie Julito :-) . A czytanie na czytniku wymaga dyscypliny. Jutro Publiczna, recenzja z rana Geremka "Litość i szubienica" - wspaniały esej. Pozdrawiam po wspaniałym spotkaniu u mnie w samo południe z Rodziną :-) .

      Usuń
  6. Gratuluję Twojej znajomej udanej powieści. Pewnie nie sięgnę, bo nie lubię horrorów i fantastyka też nie bardzo mnie pociąga, ale życzę autorce sukcesów. Miłego dnia :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Dzięki Tobie pierwszy raz mogłam się zapoznać z książką. Wydaje się interesująca i powinna trafić w mój gust. Ciekawe, czy z II tomu będziesz równie zadowolony.

    OdpowiedzUsuń
  8. Zachwycająca recenzja Jarku. Jestem niezwykle poruszona i wzruszona, że tak wszystko w niej ładnie ująłeś, rzekłabym po mistrzowsku! Zrobiłeś mi piękny dzień. I też musiałam nieco ochłonąć 😉 Odzyskałam wiarę w człowieka. Dziękuję Ci z całego serca 😊

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Cała przyjemność po mojej stronie Lutano. E book jest niesamowity i ba czytniku zostaje. Serdeczności :-) .

      Usuń
  9. Odpowiedzi
    1. I jest ciekawie, pozdrawiam po wizycie na Cmentarzu ;-) .

      Usuń
  10. O proszę, okładka średnia - ale już ja wiem dobrze, że takie nijactwo potrafi skrywać bogate wnętrze. Będę miała na uwadze, bo bardzo mnie zainteresowała tematyka. Jest wszystko co lubię:)

    OdpowiedzUsuń
  11. Lubię zaczytywać się w debiutach. Cieszę się, że ten jest udany ;)

    OdpowiedzUsuń
  12. Nie jestem do końca przekonany czy to lektura dla mnie.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. AnnieK - bardzo dużo w tej książce się dzieje, pozdrawiam :-) .

      Usuń
  13. Jak to debiut , to kupię tę książkę. Trzeba pomóc.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tak , to debiut Krysiu. Pozdrawiam i dziękuję za komentarz :-) .

      Usuń
  14. Zachęciłeś mnie mocno. Jak tylko znajdę zatrudnienie to kupię sobie ten ebook. :)

    OdpowiedzUsuń
  15. Witaj Jardianie, dzięki za pamięć i odwiedziny. Też lubię Lutane i cieszę się że jej książka wyszła. Pomyślę o zakupie w najbliższym czasie. Akurat te gatunki lubię :) super że napisałeś tę recenzję. Pozdrawiam serdecznie
    Kasinyswiat

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Również pozdrawiam :-) . Dzięki wielkie za komentarz :-) .

      Usuń