czwartek, 20 października 2022

Ameryka - Nowy Rzym . Historia równoległa dwóch imperiów. / 260 stron / . Autor : Peter Bender.

 Okładka książki Ameryka - nowy Rzym. Historia równoległa dwóch imperiów Peter Bender źródło zdjęcia: Lubimy Czytać.

 Pozycja ta jest pozycją bardzo ciekawą. Na prawie trzystu stronach Autor dokonał porównania dwóch potęg: Stanów Zjednoczonych oraz starożytnego Rzymu. Mamy tutaj wiele ciekawostek, zaskakuje wiele przytoczonych faktów. Takie książki nie są jednak pozbawione pewnych wad: nie da się moim zdaniem dokonać porównania całkowitego dwóch wymienionych w tytule potęg do końca. Mimo wszystko - książkę uważam za bardzo ciekawą, po którą może sięgnąć nie tylko ktoś zainteresowany politologią czy historią, ale na przykład religioznawstwem. Porównanie dwóch imperiów dokonane zostało na kilku płaszczyznach. Na końcu książki mamy bibliografię oraz najważniejsze daty. Dzieło to czyta się dość szybko, mnie się trafiło wydanie w twardej oprawie, co jest na plus. Jak wspomniałem na początku - pozwala nie tylko zaktualizować wiedzę, ale i przyswoić zupełnie nowe fakty.

34 komentarze:

  1. Coś dla mojego taty, chętnie czytam podobne publikacje. :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Cieszę się . Pozdrawiam po 10 minutach na większych zakupach ;-) .

      Usuń
  2. Odpowiedzi
    1. Tak myślałem Agnieszko ;-) . Nie mogę się dostać na Twojego bloga : / .

      Usuń
  3. Nie interesuję się politologią czy historią, dlatego tym razem jednak spasuję.

    OdpowiedzUsuń
  4. Oj kolega kusi, kusi! Zapisuję tytuł, ale kiedy ja znajdę czas ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Kuszę kuszę ;-). Książka świetna. Anka - Twój komentarz trafił do spamu, odgrzebałem :-) .

      Usuń
  5. Ależ to musi być ciekawa porównanie. Interesująca publikacja.

    OdpowiedzUsuń
  6. Dla mnie bardzo ciekawa pozycja, ale ostatnio tutaj wrzucasz tak wiele ciekawych tytułów, że nie nadążam z czytaniem ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Karolina - miło to czytać, to miód na me serce, pozdrawiam :-) .

      Usuń
  7. Ciekawa pozycja Jardianie. Lubię takie analizy, choć faktycznie bardzo trudno porównać tak wielkie imperia. I chyba jednak więcej je dzieli, niż łączy. Gdyby istniały w tym samym czasie pewnie toczyłyby też ze sobą wielkie boje :) . Chociaż któż to wie?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dokładnie tak Lutano :-) . Pozdrawiam serdecznie, dziękując za komentarz :-) .

      Usuń
  8. Ciekawa i niebanalna lektura. Chętnie poczytałabym kiedyś o takim porównaniu 2 imperiów :)

    OdpowiedzUsuń
  9. Porównanie ciekawe, ale czy trafione? Chętnie przeczytam, żeby wyrobić sobie opinię :)

    OdpowiedzUsuń
  10. Ciekawa koncepcja, w sensie to porównianie

    OdpowiedzUsuń
  11. Coś mi się zdaje, że to mogłaby być dobra lektura dla mojego męża :) On lubi takie książki.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Pozdrawiam Ciebie i Twojego męża :-) .

      Usuń
    2. Dziękuję serdecznie :) Pozdrawiamy również :)

      Usuń
    3. Dzięki wielkie za obecność na tym blogu ;-) . Imperium "odbudowane" ;-) .

      Usuń
  12. Odpowiedzi
    1. Jest ciekawie, jutro opinia książki Geremka "Litość i szubienica" .

      Usuń
  13. O! Mega intrygująca pozycja! Z przyjemnością sięgnę :)

    OdpowiedzUsuń
  14. Nie wiem, czy akurat ten tytuł mnie zainteresował na tyle, by go szukać. Jednak będę pamiętała na przyszłość, że warto:)

    OdpowiedzUsuń
  15. Dam jej szanse. Ciekawa recenzja Jardianie. Pozdrawiam serdecznie z Grodu Kraka :)

    Kasinyswiat

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja pozdrawiam z jego okolic, chociaż inne już województwo Kasiu ;-) .

      Usuń