niedziela, 8 kwietnia 2018

Carl Gustav Jung - Psychologia a religia

Okładka książki Psychologia a religia Ciekawa to lektura, a przeczytałem ją w ciągu jednego dnia. Carla Gustava Junga nie trzeba chyba nikomu przedstawiać - był słynnym szwajcarskim psychoanalitykiem. Kontaktował się też z Freudem, ale ostatecznie ich drogi się rozeszły. Carl Gustav Jung był twórca zupełnie nowego podejścia psychoanalitycznego, które opierało się na bazie analiz między innymi symboli, snów. W przeciwieństwie do Freuda Jung skupiał się nie na sferze cielesnej, lecz na sferze duchowej.

Według Junga to psychologia ma zastąpić religię. Książkę bardzo szybko się czyta, jest to prawdziwy rarytas dla osób z wykształceniem humanistycznym i nie bojącym się rozwijać duchowo. Jest to niewielkich obszarów książeczka, którą jak wspomniałem bardzo szybko się czyta.

Jak wspomniałem, podejście jungowskie różni się zasadniczo - mowie o podejściu psychoanalitycznym - od freudowskiego czy chociażby Karen Horney. Na bazie poglądów Junga wyrosła między innymi tak zwana "terapia w piaskownicy ", będąca połączeniem terapii i zabawy.

Śmiało polecam wszystkim zajmującym się duchowością, a także osobom, którym wątki religijne nie są obce na co dzień. Lektura warta sięgnięcia po nią.

4 komentarze:

  1. Do Junga zraziłam się na studiach i pewnie dlatego nie sięgnę po tą książkę.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Owszem, Jung jest specyficzny :)

      Usuń
    2. Nom, a ja po wykładach z psychologii mam traumę jeżeli chodzi o niego;]

      Usuń
  2. Czytałam dawno temu Archetypy. O tej książce nie slyszałam. Psychoanaliza nie trafia do mnie w ogóle, więc raczej po nią nie sięgnę, ale przyznaję, że Jung porusza ciekawą tematykę. Pozdrawiam serdecznie

    OdpowiedzUsuń