czwartek, 25 października 2018

Polska od roku 1944: najnowsza historia Witold Sienkiewicz

Okładka książki Polska od roku 1944: najnowsza historia  Książkę zakupiłem równy rok temu, przeczekała i przeleżała swoje. Jest to wspaniały album historyczny okraszony obok litego tekstu mnóstwem przydatnych informacji. Dla mnie jako historyka lektura zajęła mi na tę książkę niespełna cztery dni. Autor ciągnie narrację od przełomowego dla Polski 1944 roku po czasy najnowsze. Jest to gruba księga, pełna dokładnych informacji, pełna mnóstwa ciekawostek. Lity tekst uzupełniają doskonale dobrane mapy, dlatego moja ocena to 10/10. Koniecznie musicie po nią sięgnąć. Książkę polecam nie tylko historykom, ale Wszystkim , którym los naszego kraju jest bliski. Mnie zafascynował temat przesiedleń, mniejszości narodowe, walka z Kościołem Katolickim po II Wojnie Światowej. Książkę czyta się sprawnie i szybko, tylko proszę Was: niech Was nie odstrasza jej grubość. Jest to cenna perełka na naszym rynku wydawniczym. Historykom pozwoli zrestrukturyzować wiedzę, a hobbystom znaleźć też coś dla siebie. Jak wspomniałem. laik też coś dla siebie znajdzie. Oby więcej takich książek na polskim rynku wydawniczym. Z lektury jestem bardzo zadowolony, w zawodzie nie pracuję już kilka lat, a księga zdecydowanie uzupełniła moja wiedzę o obszar chronologiczny przeze mnie czasem ignorowany. Polecam wszystkim tę lekturę !

18 komentarzy:

  1. Dobrze, że księga uzupełniła twoją wiedzę.

    OdpowiedzUsuń
  2. Czuję się mocno zachęcona. Warto mieć taką księgę u siebie w bibliotece. 😊

    OdpowiedzUsuń
  3. Ja to tak za historią nie przepadam ale mój mąż to by chętnie tę książkę pochłonął :) Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To podsuń śmiało mężowi :)Również pozdrawiam:)

      Usuń
  4. Jedyny gatunek literacki, za którym szczerze nie przepadam ;)

    OdpowiedzUsuń
  5. Czuję się zachęcona. Muszę ją znaleźć.

    OdpowiedzUsuń
  6. Skoro poleca ją historyk to musi to być naprawdę dobra pozycja. Warto o niej pomyśleć, robiąc prezenty pod choinkę...
    Pozdrawiam, Lutana :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Książki historyczne to nie moja bajka ale mój Luby chętnie sięgnąłby po tę pozycję

    OdpowiedzUsuń
  8. Bardzo przydatne, tym bardziej, że naprawdę brakuje szkolnej wiedzy. Myślę, że wielu osobom nigdy nie udało się dojść w podstawie programowej dalej niż do IWŚ.

    OdpowiedzUsuń