sobota, 13 października 2018

Radość życia, czyli jak zwyciężyć depresję. Terapia zaburzeń nastroju David D. Burns

Okładka książki Radość życia, czyli jak zwyciężyć depresję. Terapia zaburzeń nastroju  Tematyka depresji nie jest mi obca. Miałem w latach 2o11 - 2012 do czynienia z psychoterapią psycho - dynamiczną, gdzie olbrzymią wagę przywiązywało się do Junga, Freuda a największą do analizy snów. Naukowcy biją na alarm - liczba osób chorujących na depresję wciąż wzrasta, zwłaszcza po 40-tym roku życia jak i wśród dzieci czy nastolatków. Zbiera prawdziwe żniwo. Autor jest amerykańskim psychiatrą i reprezentuje już nie podejście psycho - dynamiczne, lecz tak zwane podejście poznawcze, które pozwala szybciej wyjść z depresji. Jestem pod ogromnym wrażeniem tej książki. Została solidnie napisana. Mnóstwo tabelek, mnóstwo studium przypadków, a także olbrzymi rozdział tyczący się leków przyjmowanych na depresję - to wszystko urozmaica książkę. Przez lekturę przebrniecie jednym tchem. Mając jesienną chandrę - tak to właśnie lektura na jesienną chandrę. Depresja jest bowiem czymś, czego na pozór nie widać. Obok nas przechodzą osoby uśmiechnięte, spośród nich wiele osób przyjmuje antydepresanty albo inne środki wspomagające psychikę. Lektura bardzo potrzebna, by się uświadomić.
W sam raz na coraz dłuższe jesienne wieczory. Dla niektórych jak dla mnie ta pora roku jest ideałem, ale dla niektórych zaczyna się chandra, kiedy wieczory stają się coraz dłuższe. Gorąco polecam tę książkę osobom, które podobnie jak ja były kiedyś w depresji, które łapią chandrę, oraz tym, którzy mają bliskich chorujących na tę zwodniczą chorobą. Autor wykonał kawał świetnej roboty. Polecam !

19 komentarzy:

  1. Jako psycholog, chętnie przeczytam.:)

    OdpowiedzUsuń
  2. O tej porze roku o wiele łatwiej zachorować na depresję.

    OdpowiedzUsuń
  3. Jesień sprzyja stanom depresyjnym, dlatego z pewnością warto zaopatrzyć się w powyższy poradnik.

    OdpowiedzUsuń
  4. Tematyka dobra na jesienną chandrę, chociaż ja chyba się na ten tytuł nie zdecyduję.

    OdpowiedzUsuń
  5. Dobrze wiedzieć, że to pozycja godna uwagi. Obym jej nigdy nie potrzebowała, ale w życiu różnie bywa. Polecę koleżance, która zmaga się z tą chorobą.

    OdpowiedzUsuń
  6. Temat ważny, tytuł będę miała na uwadze.

    OdpowiedzUsuń
  7. Jeśli moje pytanie jest niestosowne to przepraszam... Chętnie kupiłabym tę książkę.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jest już w obiegu ten mój egzemplarz, ale ja zakupiłem w 2017 roku w Świecie Książki, pozdrawiam :)

      Usuń
  8. Bardzo ciężko znaleźć tą książkę, a szkoda

    OdpowiedzUsuń