czwartek, 2 sierpnia 2018

Mapa trzech mędrców - James Rollins

Okładka książki Mapa trzech mędrców Książkę przeczytałem w ciągu dwóch gorących letni popołudni.

Opis z Lubimy Czytać:


Nocne nabożeństwo ku czci Trzech Króli w katedrze w Kolonii zostaje brutalnie przerwane przez grupę przebranych za mnichów napastników. Relikwie znikają, a przy życiu pozostaje tylko jeden świadek. Wychodzi na jaw, że za tym stoi działająca od średniowiecza organizacja o nazwie Trybunał Smoka, która dąży do poznania tajemnej wiedzy alchemików.

Książkę bardzo szybko się czyta. Akcja bardzo szybko się zmienia, raz jesteśmy na jednym krańcu Morza Śródziemnego, zaraz potem dzięki odrzutowcom na drugim. Jest nieco krwi, są tajemne spiski.  To jest taki miks - mnóstwo teorii spiskowych, podlanych sosem historii, mocno zarysowane postaci, szybka, wartka akcja - to jest coś co naprawdę szybko się czyta. Widać w twórczości Autora nawiązania do Dana Browna. Bardzo szybko mi się ją czytało. Tak więc polecam ją na gorące, letnie popołudnie.

14 komentarzy:

  1. Tajemnicze spiski intrygują, a do tego kusi wartka akcja. Zatem postara się mieć na uwadze ten tytuł.

    OdpowiedzUsuń
  2. Autor ma wiele takich intrygujących książek w swoim dorobku :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Nie znałam tej książki, ale muszę przyznać, że mnie bardzo zaintrygowała, tym bardziej, że byłam w kolońskiej katedrze (przepiękny kościół) i widziałam relikwie trzech króli.
    Dlatego chyba nawet sobie ją kupię jak jej nie znajdę w bibliotece.

    OdpowiedzUsuń
  4. Z przyjemnością sięgnę też po pierwszą część cyklu, bo fabuła mnie zaciekawiła. Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Czytałam! Niezła sensacja! Lubię tego autora! Podobno ma polskie korzenie.

    OdpowiedzUsuń
  6. Lubię takie książki. Fabuła mnie zainteresowała.

    OdpowiedzUsuń
  7. Czytałam parę książek tego autora i jeszcze ani razu nie zawiodłam się na jego twórczości. To jeden z moich ulubionych pisarzy. Co do "Mapy trzech mędrców", również miałam przyjemność przeczytać ową powieść i ją gorąco polecam. :)

    OdpowiedzUsuń