niedziela, 12 sierpnia 2018

Steve Berry - Zagadka aleksandryjska

Okładka książki Zagadka aleksandryjska  Wydawnictwo Sonia Draga słynie z wydawania porządnych książek. W mojej bibliotece w moim miasteczku jest solidny dział fantastyki. Kiedy więc spojrzałem na tę książkę nie zawahałem się i postanowiłem ją wypożyczyć.

Wyboru nie żałuję. Autor, co ciekawe z wykształcenia jest prawnikiem , wciąż praktykującym. Książka - od pierwszej strony wciąga. A wszystko toczy się wokół Cottona Malone'a, który niebezpieczną pracę w Departamencie Stanu USA porzuca /zamienia na spokojną pracę kopenhaskiego antykwariusza. Jednak jego spokój pewnego dnia zostaje zakłócony tajemniczym mejlem. I tutaj zaczyna się wartka akcja.

Książka , będąca historical fantasy , jak wspomniałem wciąga od pierwszych stron. W sumie zastanawiam się, ile tutaj fantastyki a ile powieści sensacyjnej. Dla zainteresowanych zarówno historią jak i fantastyką książka będzie miłą odskocznią od codzienności. Pochłonąłem ją w ciągu dwóch dni, co stanowi chyba najlepszą rekomendację. Polecam !

9 komentarzy:

  1. Połączenie fantastyki i sensacji to brzmi bardzo ciekawie.

    OdpowiedzUsuń
  2. Historical fantasy? Z takim gatunkiem jeszcze się nie spotkałam.

    OdpowiedzUsuń
  3. Takie połączenia bardzo lubię :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Jarku, to jest drugi tom bardzo obszernej serii, której głównym bohaterem jest niejaki Cotton Malone. Taki trochę nieudacznik życiowy, który pracował niegdyś dla rządu USA, a teraz niby jest na emeryturze, ale nadal wykonuje dla Amerykanów różne niebezpieczne zadania. Facet teraz mieszka w Danii. Twoja biblioteka błędnie zalicza te książki do historical fantasy. To są powieści sensacyjno-szpiegowskie z historią w tle. Zajrzyj na mojego bloga. Swego czasu robiłam wywiad ze Steve'em Berrym. Bardzo ciekawy. Autor opowiada w nim właśnie o Cottonie Malone. A jeśli chodzi o typowe historical fantasy, to przykładem tego gatunku jest trylogia "Odrodzone królestwo" pani Cherezińskiej.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję Agnieszko za wyczerpującą informację !

      Usuń